Ga je verhuizen? Neem dan eerst onze checklist door

Ga je verhuizen? Neem dan eerst onze checklist door

Verhuizen doe je niet dagelijks. Gelukkig maar, want het kost veel tijd en energie. Er komt veel bij een verhuizing kijken en daarom hebben wij een checklist opgesteld. Aan de hand van deze checklist weet je precies wat je moet doen, waar je aan moet denken en wat je vooral niet moet doen. De checklist is opgedeeld in verschillende onderwerpen, namelijk waar je allemaal aan moet denken, aan wie je de verhuizing moet doorgeven, wat je moet weten van je nieuwe huis en wat je na de verhuizing precies moet doen. Gebruik onze checklist voor een efficiënte verhuizing!

Waar moet je allemaal aan denken?

Er komt veel kijken bij een verhuizing. Het is belangrijk dat je de volgende zaken regelt: huur opzeggen / huis verkopen, koopcontract regelen, notaris regelen, huurtoeslag regelen, afspraken maken met nieuwe bewoners over overname spullen, informeren naar huisvuil, nieuwe woning opmeten, verzekeringen regelen, gas, water en licht regelen, verhuizing plannen, adreswijziging doorgeven, weggooien wat niet mee moet, verhuisdozen regelen, vervoer en transport regelen, vrije dagen opnemen, parkeervergunning opzeggen, meubels op tijd uit elkaar halen, koelkast en vriezer leeghalen en schoonmaken, wasmachine leeg laten lopen, gordijnen eraf halen, oude sleutels inleveren en nieuwe sleutels laten bijmaken.  

Aan wie geef je een verhuizing door?

Er zijn verschillende mensen en instanties aan wie je de verhuizing dient door te geven. Denk bijvoorbeeld aan familieleden, vrienden en kennissen, buren, werkgever en collega’s, zakenrelaties, huisarts, specialist, tandarts, ziektekostenverzekering, kruisvereniging, kerk, notaris, bank, verzekeringsmaatschappijen, assurantietussenpersonen, garage / autodealer, verenigingen, vakbond, school en opleidingen, postorderbedrijven, dagbladen, weekbladen, tijdschriften, boekenclub, omroepblad, belastingdienst, Fitness club, DUO, Kamer van Koophandel, ‘oude energiecontract opzeggen’, gasbedrijf en waterbedrijf.  

Verhuisbedrijf regelen

Je maakt het jezelf een stuk makkelijker wanneer je een verhuisbedrijf regelt. Zij hebben alle hulpmiddelen die je nodig hebt om een verhuizing efficiënt te laten verlopen. Er zitten een aantal voordelen aan het inhuren van een verhuisbedrijf. Zodoende wordt alles voor je geregeld en heb je er zelf geen omkijken naar. Wanneer je kiest voor een erkend verhuisbedrijf zijn de spullen tot een waarde van € 100.000 verzekerd. Mocht er iets gebeuren dan krijg je altijd je geld terug. Verder is de verhuizing in handen van een vakkundig verhuisbedrijf dat precies weet hoe het bijvoorbeeld een grote bank naar de tweede verdieping van de woning krijgt. Ook kun je via een verhuisbedrijf alle hulpmiddelen regelen zoals verhuisdozen.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×